Προσφατες αναρτησεις

***ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ': H κρίση στα Βαλκάνια.Επιλογή της 1ης ή της 4ης ερώτησης για γραπτή ανάπτυξη***

Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΚΛΙΚ

Στην Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας ο Ιωάννης Καποδίστριας (Κλικ), Έλληνας διπλωμάτης  από την Κέρκυρα, αποδέχτηκε το διορισμό του ως κυβερνήτης της Ελλάδας.
Η κατάσταση στη χώρα ήταν εφιαλτική.Υπήρχαν πλήθος προβλημάτων όπως:
  • κατεστραμμένες και ερειπωμένες περιοχές
  • έλλειψη δρόμων,λιμανιών,υποδομών
  • χαμένο μεγάλο μέρος του ζωικού και φυτικού κεφαλαίου
  • ορφανά και χήρες αγωνιστών περιφέρονταν πάμφτωχοι
  • άδεια ταμεία και ανύπαρκτη οικονομία
  • ληστές και πειρατές λυμαίνονταν πολλά μέρη
  • σχολεία και παιδεία ανύπαρκτη
  • τα σύνορα του κράτους δεν είχαν καθοριστεί
  Ο Καποδίστριας ήταν άξιος,εργατικός, διορατικός και υπεύθυνος πολιτικός. Ήρθε στις 7 Ιανουαρίου 1828 στο Ναύπλιο και έγινε δεκτός με ενθουσιασμό. Αρχικά η πρωτεύουσα μεταφέρθηκε στην Αίγινα και μετά στο Ναύπλιο.
Το "Κυβερνείο",έδρα του Καποδίστρια και  σπίτι του στην Αίγινα
Παρά τις δυσκολίες, ο κυβερνήτης άρχισε με ζήλο το έργο της ανόρθωσης του τόπου.
To Ναύπλιο του 1830
Δημιούργησε Τράπεζα, βάζοντας ως κεφάλαιο την προσωπική του περιουσία. Έκοψε τα πρώτα ελληνικά νομίσματα, τους Φοίνικες (Κλικ), αντικαθιστώντας τα τουρκικά γρόσια. Φρόντισε να εισπράττονται οι φόροι και οι δασμοί για να μπαίνουν χρήματα στα ταμεία του κράτους.

ΦΟΙΝΙΚΕΣ

Ίδρυσε τα πρώτα "Αλληλοδιδακτικά Σχολεία",όπου οι  καλύτεροι μαθητές βοηθούσαν στη μάθηση τους μικρότερους και γράφτηκαν τα πρώτα σχολικά βιβλία. Ίδρυσε "Διδασκαλείο" για την εκπαίδευση των δασκάλων ,έτσι ώστε να βγει η χώρα από τον αναλφαβητισμό.
                                                                  πηγή:wikipedia
Το πρώτο αλληλοδιδακτικό σχολείο - Σήμερα Δημαρχείο Ναυπλιέων

Έδωσε βαρύτητα στην ανάπτυξη της γεωργίας, ιδρύοντας τη Γεωργική Σχολή Τίρυνθας (Κλικ) και εισήγαγε την καλλιέργεια της πατάτας,φροντίζοντας και για την ανάπτυξη της μεταξοκαλλιέργειας.



Το Ορφανοτροφείο της Αίγινας

Ίδρυσε Ορφανοτροφείο στην Αίγινα και άλλες ανώτερες σχολές όπως τη στρατιωτική σχολή "Ευελπίδων"(Κλικ) στο Ναύπλιο για την εκπαίδευση αξιωματικών του τακτικού ελληνικού στρατού.




Το κτίριο της πρώτης σχολής Ευελπίδων, σημερινό μουσείο στο Ναύπλιο

Με την αυστηρή εφαρμογή των νόμων περιόρισε τις κλοπές και την πειρατεία.
Στο διπλωματικό πεδίο, κινήθηκε επιδέξια με συνεχείς παρεμβάσεις στις Μεγάλες Δυνάμεις για να συμπεριληφθούν στα σύνορα του νέου κράτους περισσότερες περιοχές πράγμα που κατάφερε,αν και δεν πρόλαβε να το δει.
Στην τελευταία μάχη της επανάστασης,που δόθηκε στην Πέτρα Βοιωτίας το 1829, ο Δημήτριος Υψηλάντης νίκησε τους Τούρκους και τους ανάγκασε να συνθηκολογήσουν. Η Στερεά Ελλάδα ήταν πάλι ελεύθερη.
Τα σύνορα του νέου κράτους,γραμμή Παγασητικού-Αμβρακικού κόλπου

Ο Καποδίστριας αντιμετώπισε πολλά προβλήματα και χρειαζόταν να παίρνει δύσκολες και σκληρές πολλές φορές αποφάσεις. Λειτουργούσε συγκεντρωτικά αναλαμβάνοντας αρμοδιότητες και ευθύνες ο ίδιος.
Αυτό δεν άρεσε ούτε στους πολιτικούς ούτε στους στρατιωτικούς που ένιωθαν ότι παραγκωνίζονται.Ο Κυβερνήτης απέκτησε πολλούς φίλους ,αλλά και ορκισμένους εχθρούς....
Το πρωί της Κυριακής της 27ης Σεπτεμβρίου 1831,ενώ ο Κυβερνήτης πήγαινε να εκκλησιαστεί στο ναό του Αγίου Σπυρίδωνα στο Ναύπλιο, ο Κωνσταντίνος και ο Γεώργιος Μαυρομιχάλης τον παραφύλαξαν και τον πυροβόλησαν. Ο Καποδίστριας έπεφτε νεκρός από ελληνικά χέρια!

Η εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα και το σημείο που η φονική σφαίρα εξοστρακίστηκε
Η χώρα στερήθηκε ένα φωτισμένο πολιτικό,ένα πραγματικό πατριώτη που έδινε στο Έθνος σιγουριά και ασφάλεια.Είχε προσφέρει μεγάλο έργο αλλά δεν πρόλαβε να το ολοκληρώσει.
Μετά το θάνατό του επικράτησε αναρχία στον τόπο, γιατί οι ελεύθεροι Έλληνες πίστευαν ότι μπορούσαν να κάνουν ό,τι θέλουν, καταπατώντας κάθε έννοια δικαίου και κρατικής υπόστασης!




ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ-ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ


1.Χώρισε τα μάθημα σε παραγράφους και γράψε έναν ταιριαστό πλαγιότιτλο για καθεμιά
2.Πώς ήταν η κατάσταση της χώρας όταν ανέλαβε Κυβερνήτης ο Καποδίστριας;
3.Ποιες ήταν οι σημαντικότερες ενέργειες του Καποδίστρια για την ανόρθωση:
α)της γεωργίας
β)της εκπαίδευσης
4. Ποιες ήταν οι επιτυχίες του Καποδίστρια στο διπλωματικό τομέα;
5.Γιατί ο Καποδίστριας απέκτησε φανατικούς εχθρούς;
6.Ποιο ήταν το τέλος του Καποδίστρια;

                            Εργασία σύρε κι άσε:

Δεν υπάρχουν σχόλια :