Προσφατες αναρτησεις

***ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ': Πέμπτη:Τοπική Ιστορία-Τετράδιο Εργασιών Βιβλίου-Προετοιμασία Επανάληψης***

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ-ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟΥ (ΕΝΟΤΗΤΑ 10)

 ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΕΝΟΤΗΤΑΣ 10 ΓΙΑ ΑΥΤΟΔΙΟΡΘΩΣΗ

1.Συμπλήρωσε σωστά τα κενά :

Αρμενίζω // σπουργίτι_ // χελιδόνι // σύγκρουση // μετωπική // μυστήριος // αλαφιάστηκα // περιοδικό // εφημερίδα // πεύκο_ // αστραπή_ // μεσοτoιχία // πυροσβεστική // επίτιμος // κατόρθωμα // οδικός // κυκλοφορία // νοσοκομείο // συνοφρυωμένος // αναβάτης // σύσκεψη // συνέδριο // ανασκουμπώνω // δημοσιογράφος // διασχίζω // διασταύρωση // πρόληψη // έρευνα // τραυματισμός // ατύχημα // ηλικία // προαύλιο // αναπληρωτής // ασφάλεια // ασφαλής



2. Στο κείμενο που ακολουθεί να συμπληρώσετε τα κενά με τις αντωνυμίες που βρίσκονται μέσα στο πλαίσιο. Μερικές θα τις χρειαστείτε πολλές φορές.

μου, τα, αυτός, εγώ, τον, του, τους, που, τίποτε, ό,τι, σου, κάτι

Τι μου ‘ρθε τώρα και θυμήθηκα το γάιδαρο της Ειρήνης!... Εδώ, ο πατέρας .μου. έχασε μια δουλειά κι εγώ σκέφτομαι νεράιδες, γαϊδάρους και βασιλόπουλα. Αμ, δεν τα ΄χω τα μυαλά μου στο κεφάλι μου.
Μου φαίνεται ότι βλέπω ένα κίτρινο αυτοκίνητο. Μπορεί να ‘ναι ο Χαρίλαος. Ναι, ναι, αυτός είναι!
Σταματάει, μπαίνουμε. Καθόμαστε όπως πριν. Έχω αποφασίσει να μην .του. μιλήσω του μικρού. Κι αν μου μιλάει, να κάνω ότι δεν ακούω, πως δεν καταλαβαίνω. Κάθεται στη θέση του και διαβάζει ένα περιοδικό. Τι περιοδικό να ΄ναι;... Ας ρίξουμε μια ματιά... Μόλις κατάλαβε ότι κάτι κοιτάω έστριψε, έτσι που δεν μπορώ να δω.
Είναι σχεδόν νύχτα. Περνάμε από κάτι μέρη με πολλά φώτα. Δίπλα τους πρέπει να ‘ναι ένα ποτάμι. Ο Χαρίλαος ρώτησε τον πατέρα για τη δουλειά του Νούφρη. Ο πατέρας είπε πως για την ώρα δεν του έκανε.
Έτσι ακριβώς είπε, «για την ώρα...»
Μίλαγε τόσο μέσα από τα δόντια του, που κι ο Χαρίλαος που είναι ξένος, κάτι κατάλαβε, γιατί του είπε: «Κοίτα μην μπλεχτείς σε τίποτε βρομοδουλειές. Αυτοί εδώ έχουν γίνει τσακάλια. Ό,τι βάλει ο νους τους κάνουνε. Μπαρκάρουνε λαθραία μαύρους, τα μιλάνε με τους καμαρότους και μπάζουνε σάπια κρέατα για τα πληρώματα, χαλασμένες κονσέρβες... Άσε τα ουίσκια, τα ξένα τσιγάρα και τις έγχρωμες τηλεοράσεις...»

                                                                           

3.Υπογράμμισε με κόκκινο τους χρονικούς προσδιορισμούς και με μπλε τους τοπικούς προσδιορισμούς. 

Οι διακοπές το περσινό καλοκαίρι στο χωριό ήταν υπέροχες. Δε θα ξεχάσω όμως την περιπέτεια με τη γάτα μου . Μια μέρα  που ετοιμαζόμουν να πάω στη θάλασσα, διαπίστωσα πως η γάτα μου είχε εξαφανιστεί. Την έψαξα παντού.
Πάνω στο δέντρο, μέσα στο σπίτι, πουθενά η γάτα. Σε μια στιγμή μου φάνηκε πως άκουσα το νιαούρισμά της. Μετά άρχισα να ρωτώ τους γείτονες, όμως κανείς δεν την είδε. Ξαφνικά τη βλέπω στο απέναντι πεζοδρόμιο να έρχεται κουνιστή-κουνιστή, σα να μη συμβαίνει τίποτα !


4.Σημείωσε όπως στο παράδειγμα τους όρους της πρότασης: 
Υ-Ρ , Υ-Ρ-Α , Υ-Ρ-Κ , Υ-Ρ-α Α-ε Α 

Η Μαίρη μου έφερε μια ανθοδέσμη .
  Υ          ε-Α      Ρ                α-Α 
Ο Πέτρος διαβάζει μαθηματικά.
 Υ                 Ρ             Α 
Της χάρισε ένα δαχτυλίδι.(αυτός)
ε-Α      Ρ              α-Α               Υ 
Διάβασέ το δυνατά στη γιαγιά.(εσύ)
 Ρ          ε-Α                α-Α             Υ 
Η Άννα διορίστηκε δασκάλα
 Υ             Ρ               Κ 
Ο Νίκος είναι όμορφος.  
 Υ             Ρ           Κ       
Η μαμά μού έστρωσε το κρεβάτι.
 Υ          ε-Α      Ρ            α-Α
Μου αγόρασε ένα καινούριο ποδήλατο.(αυτός)
 ε-Α       Ρ                          α-Α                       Υ 
Τα παιδιά παίζουν.    
    Υ             Ρ 

5.Διάλεξε μια από τις λέξεις της παρένθεσης , για να αντικαταστήσεις  τις υπογραμμισμένες λέξεις του κειμένου : 

 ( σοβαρός , κήπος , κρατικός , μια νύχτα , πλησιέστερος , τραυματίζομαι , συμβουλεύω , γρήγορα , καλά )

Ένα απόγευμα έπαιζα στην αυλή στον κήπο. με τα ξαδέρφια μου . Προσπάθησα να πιάσω την μπάλα  , αλλά σκόνταψα σε μια πέτρα , έπεσα κάτω και χτύπησα τραυματίσηκα.
Άρχισα να κλαίω και αμέσως γρήγορα. ήρθε η μητέρα μου . Μου είπε ότι το τραύμα ήταν άσχημο σοβαρό έτσι πήγαμε στο πιο  κοντινό  πλησιέστερο δημόσιο κρατικό νοσοκομείο. Οι γιατροί μού έκαναν ράμματα και συνέστησαν   συμβούλεψαν  να μείνω   για ένα βράδυ μια νύχτα εκεί,   γιατί είχα χάσει πολύ αίμα . Θα μου έκαναν και κάποιες εξετάσεις . Ευτυχώς , έμεινα μόνο μία μέρα , αφού κατά τα άλλα ήμουν υγιής  καλά.

Δεν υπάρχουν σχόλια :