Προσφατες αναρτησεις

***ΙΣΤΟΡΙΑ:Προετοιμασία Επανάληψης Β' Ενότητας - ΤΕ Εργασίες σελ.13 άσκηση 8,σελ. 15 άσκηση 13 & σελ. 17 ασκήσεις 17,19***

Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013

Η ΣΗΡΑΓΓΑ ΤΟΥ ΒΟΣΠΟΡΟΥ

ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Tην περασμένη εβδομάδα εγκαινιάστηκε στην Κωνσταντινούπολη ένα μεγάλο τεχνικό σιδηροδρομικό έργο που η ιστορία του αρχίζει  το 1860.Το υποθαλάσσιο τμήμα του έργου, βρίσκεται σε βάθος 60 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας.
Αναμένεται να διευκολύνει την κυκλοφορία στην τουρκική μεγαλούπολη, αλλά και να δημιουργήσει έναν εμπορικό άξονα για μεταφορά προϊόντων σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης.


Το μήκος της σιδηροδρομικής αρτηρίας Μαρμαρά είναι 13,6 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 1.400 μέτρα είναι σε 50 μέτρα βάθος κάτω από το Βόσπορο. Το κόστος ξεπέρασε τα 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η διαδρομή

Το έργο είναι σύγχρονο, με προδιαγραφές ασφαλείας,αντέχει σε σεισμικές δονήσεις μέχρι 9 Ρίχτερ και σε περίπτωση κινδύνου τα επιμέρους υποθαλάσσια τμήματα στεγανοποιούνται αυτόματα!
Η κατασκευή άρχισε το 2004 και καθυστέρησε 4 χρόνια, λόγω των 40.000 αρχαιολογικών ευρημάτων που εντοπίστηκαν στο υπέδαφος. Αποκαλύφθηκε βυζαντινό λιμάνι με δεκαεπτά πλοία βυθισμένα σε καλή κατάσταση. Στο σταθμό της ευρωπαϊκής ακτής ήδη ένα μεγάλο μουσείο δημιουργείται στα πρότυπα του  μουσείου του Μετρό της Αθήνας.


Βλέποντας το βίντεο είναι καλύτερα να μην κάνουμε σύγκριση με τα δικά μας έργα της Ολυμπίας οδού και των σιδηροδρόμων....Κάτι,κάπως,κάπου λάθος κάνουμε εμείς!


Δεν υπάρχουν σχόλια :