Προσφατες αναρτησεις

***ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ': H κρίση στα Βαλκάνια.Επιλογή της 1ης ή της 4ης ερώτησης για γραπτή ανάπτυξη***

Παρασκευή 26 Μαρτίου 2021

Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΟΥ Α' - Ο ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ

 


Χαρίλαος Τρικούπης και Γεώργιος ο Α'

Οι πλαγιότιτλοι ανακατεμένοι:1893.Ο Τρικούπης κήρυξε πτώχευση, Ο Τρικούπης πρωθυπουργός-Αλύτρωτες περιοχές, Γεώργιος Α΄-Ενσωμάτωση των Επτανήσων, Τα μεγάλα έργα του Τρικούπη, Βασιλευόμενη Δημοκρατία-Ενσωμάτωση Θεσσαλίας, Άρτας.


Ο Γεώργιος ο Α' και η βασίλισσα Όλγα


Ο οραματιστής πρωθυπουργός Χαρίλαος Τρικούπης, 1832-1896

Βασικά σημεία:

  • Ο Γεώργιος Α' (1845-1913), βασίλεψε από το 1863 ως το 1913!
Βουλή Επτανήσου 1863:Το Ψήφισμα της ενσωμάτωσης στην Ελλάδα. 

  • Το 1863 οι Άγγλοι παραχωρούν τα Επτάνησα στην Ελλάδα.
  • Ψηφίζεται δημοκρατικότερο Σύνταγμα και το πολίτευμα γίνεται βασιλευόμενη δημοκρατία.
  • Ο Μεσολογγίτης πολιτικός Χαρίλαος Τρικούπηςδικηγόρος και διπλωμάτης, εκλέχτηκε πολλές φορές πρωθυπουργός. Ήταν η κορυφαία πολιτική προσωπικότητα του 19ου αιώνα.

Το ελληνικό κράτος μεγαλώνει. Επτάνησα, Θεσσαλία και Άρτα

  • Το 1881 ενσωματώνονται στο ελληνικό κράτος η Θεσσαλία και η περιοχή της Άρτας.
  • Ο Τρικούπης, παίρνοντας δάνεια, οραματίζεται και πραγματοποιεί μεγάλα δημόσια έργα. Η διώρυγα της Κορίνθου, η αποξήρανση της λίμνης Κωπαΐδας, τα πρώτα νοσοκομεία, νέα λιμάνια, σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο έγιναν στις ημέρες του.
  • Το πρώτο λιμάνι του Αιγίου με το φάρο, η παλιά σιδηροδρομική γραμμή που υπάρχει ακόμα και ο οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού-Καλαβρύτων είναι έργα του στην περιοχή μας.(ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ)
  • Το 1893 η χώρα δεν μπορούσε να πληρώσει τα χρέη της και δέχτηκε Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο. Ο πρωθυπουργός Χαρίλαος Τρικούπης στις εκλογές του 1895  δεν εκλέχτηκε ούτε  βουλευτής! και παραιτήθηκε.
Όλα εδώ!

   Κάνε κλικ στη φράση της εικόνας "View this image" ή  Ε Δ Ω


Ο πρώτος σιδηρόδρομος που συνέδεε την Αθήνα με τον Πειραιά

Περισσότερα για το μάθημα δες Ε Δ Ω

Τα γενέθλια του Οδοντωτού δες Ε Δ Ω 

Η διάνοιξη της διώρυγας της Κορίνθου στα χρόνια του Τρικούπη. Πηγή: Μηχανή του Χρόνου


Το παλιό λιμάνι του Αιγίου με τη σιδηροδρομική γραμμή στα τέλη του 19ου αιώνα που έσφυζε από ζωή. Φωτο:ΓΑΚ Αιγίου

Γελοιγραφία της εποχής:Η δύστυχη Ελλάδα με το βάρος των χρεών της




Δεν υπάρχουν σχόλια :