Προσφατες αναρτησεις

***ΙΣΤΟΡΙΑ:Προετοιμασία Επανάληψης Β' Ενότητας - ΤΕ Εργασίες σελ.13 άσκηση 8,σελ. 15 άσκηση 13 & σελ. 17 ασκήσεις 17,19***

Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017

ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΤΟΥ ΟΔΟΝΤΩΤΟΥ

Ιστορική φωτογραφία του 1896 με την πρώτη ατμήλατη μηχανή του Οδοντωτού
πηγή:Σύλλογος Φίλων Οδοντωτού

Την προηγούμενη εβδομάδα το ιστορικό τρενάκι έκλεισε αισίως τα 121 χρόνια λειτουργίας στη μαγευτική διαδρομή Διακοπτού-Καλαβρύτων.Πρώτη φορά σφύριξε το πρωί της 10ης Μαρτίου 1896 κάνοντας σε περίπου δυο ώρες τη διαδρομή των 22.350 μέτρων δίπλα από το φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού με επιβάτη  το βασιλιά Γεώργιο  Α΄.
Στα χρόνια του Χαρίλαου Τρικούπη,του πρωθυπουργού των μεγάλων έργων,αποφασίστηκε η δημιουργία οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου που θα συνέβαλε στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.Η κατασκευή ενός ευέλικτου μικρού σιδηροδρόμου πλάτους 75 εκατοστών από το Διακοπτό ως την Τρίπολη συνολικού μήκους 90 χιλιομέτρων, φαινόταν ιδανική από όλες τις απόψεις.
Η μελέτη ανατέθηκε το 1889 σε γαλλική εταιρεία και το έργο υπολογίστηκε να είναι έτοιμο σε ένα περίπου χρόνο.Όμως οι δυσκολίες και οι αλλαγές των κατασκευαστών εκτόξευσαν το κόστος του έργου-τα χρήματα έφτασαν για να φτάσει ως τα Καλάβρυτα-και το χρόνο ολοκλήρωσης να ξεπερνά τα πέντε χρόνια.Το εγχείρημα αποδείχτηκε πολύ δύσκολο,κατασκευαστικός άθλος για τα δεδομένα της εποχής και σήμερα,παρά την πρόοδο της τεχνολογίας, εξακολουθεί να εντυπωσιάζει!

Η πρώτη ατμομηχανή και ο συρμός συντηρημένοι σήμερα....
φωτο:Βασίλειος Γκλαβάς

Οι Γάλλοι τεχνικοί είχαν εξαρχής προτείνει να γίνει ηλεκτροκίνητος ο σιδηρόδρομος,αφού μπορούσαν να εκμεταλλευτούν τους καταρράκτες του Βουραϊκού και υπήρχε η δυνατότητα κατασκευής!
Μεγάλη ήταν η προσφορά των Ιταλών εργατών και τεχνιτών, οι οποίοι είχαν εμπειρία κατασκευής τούνελ και αντιστήριξης σε ορεινούς όγκους στις Άλπεις......



Δεν υπάρχουν σχόλια :