ΒΗΜΑ 3. Θα βοηθηθώ επίσης από το εννοιολογικό διάγραμμα και από την ανάρτηση του μαθήματος με τα βίντεο για την επανάσταση στην Ήπειρο, τη Θεσσαλία και στη Μακεδονία που βρίσκονται ΕΔ Ω (Κλικ).
ΒΗΜΑ 4.Μαθαίνω προφορικά τις απαντήσεις των ερωτήσεων, κάνω τις διαδραστικές ασκήσεις και επιλέγω να απαντήσω στο τετράδιο μία από τις βασικές ερωτήσεις με τα κόκκινα γράμματα που βλέπω παρακάτω.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
α)Αντιστοίχισε σωστά:
β)Γέμισε τα βαγόνια του τρένου. Παιχνίδι: Κάνε κλικ στην εικόνα για να ξεκινήσεις ή Κλικ Ε Δ Ω
1.Ποιο ήταν το σχέδιο του Χουρσίτ Πασά;
2.Τι συνέβη στη μάχη του Πέτα;
3.Ποιες ήταν οι συνέπειες της ήττας στο Πέτα για την επανάσταση;
ΒΗΜΑ 1. Τα νησιά του Αιγαίου επαναστατούν. (Επιγραμματικά - 1η παράγραφος).
Τα πλεονέκτηματα των ελληνικών πολεμικών πλοίων. (Από: Τα ελληνικά καράβια....ως ναυτική εμπειρία - 2η παράγραφος).
Τα είδη των πολεμικών επιχειρήσεων. (Από: α) στην πολιορκία παραθαλάσσιων κάστρων....ως στο ανοιχτό πέλαγος - 3η παράγραφος).
Τα πυρπολικά. (Από: Τα περίφημα πυρπολικά…ως έπαιρναν φωτιά- 3η παράγραφος).
Τα αντίποινα των Τούρκων και η καταστροφή της Χίου. (Από: Οι Τούρκοι προχώρησαν σε αντίποινα ... ως σφαγιάστηκαν - 4η παράγραφος).
Η συνεργασία (σύμπραξη)Τούρκων-Αιγυπτίων.(Από τους μήνες Μάιο και Ιούνιο ... ως κατέστρεψαν - 6η παράγραφος).
Η ναυμαχία του Γέροντα-Ανδρέας Μιαούλης.(Όλη η 7η παράγραφος)
Ο Κωνσταντίνος Κανάρης (επάνω) και ο Ανδρέας Μιαούλης (κάτω)
ΒΗΜΑ 2. Βλέπω το βιντεομάθημα του Γιάννη Σουδία που έχει αναρτηθεί στο blog και στην e-me.
Ψηφιακή Τάξη: Γιάννης Σουδίας
ΒΗΜΑ 3. Θα βοηθηθώ επίσης από την ανάρτηση του μαθήματος και από τα βίντεο για την επανάσταση στα νησιά του Αιγαίου και τα βίντεο που βρίσκονται ΕΔ Ω (Κλικ).
Ντελακρουά:Η σφαγή της Χίου
ΒΗΜΑ 4.Μαθαίνω προφορικά τις απαντήσεις των ερωτήσεων, κάνω την διαδραστική άσκηση και απαντώ στο τετράδιο τη βασική ερώτηση με τα υπογραμμισμένα γράμματα που βλέπω παρακάτω.
Χάρτης της ναυμαχίας του Γέροντα.Πηγή:wikipedia
Το πυρπολικό
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
H επανάσταση στα νησιά του Αιγαίου-Περίληψη
Σύρε κι άσε τις λέξεις στις σωστές θέσεις.
Η επανάσταση στα νησιά το Αιγαίου. Ιστορικοί τόποι της ενότητας. Διαδραστική εφαρμογή. Κλικ Ε Δ Ω
1.Ποια ήταν τα κυριότερα νησιά που επαναστάτησαν το 1821;
2.Ποια πλεονεκτήματα είχε ο ελληνικός στόλος σε σχέση με τον τουρκικό;
3.Ποιες ήταν οι ειδικές ναυτικές επιχειρήσεις που διακρίνονταν οι Έλληνες ναυτικοί το 1821;
4.Τι ήταν τα πυρπολικά;
5.Πώς αντέδρασαν οι Τούρκοι στο Αιγαίο;
6.Πώς και γιατί καταστράφηκαν το 1824 τα Ψαρά και η Κάσος;
7.Πώς αντιμετώπισαν οι Έλληνες τους Τουρκοαιγύπτιους στον κόλπο του Γέροντα και ποιο ήταν το αποτέλεσμα;
ΒΗΜΑ 1. Λόγοι δυσκολίας της επανάστασης στη Στερεά Ελλάδα (Ρούμελη) (Από: δεν ήταν ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη… ως Χουρσίτ πασάς - 1η παράγραφος).
Το μεγάλο πλεονέκτημα (Από: Τις ελλείψεις αυτές....ως πιο συντονισμένα - 1η παράγραφος).
Οι πρώτες συσκέψεις (Από: Λευκάδα Ιανουάριος του 1821 και από Παρόμοια τελετή....ως στη Βοιωτία - 2η παράγραφος).
Πόλεις και περιοχές που απελευθερώνονται (Βρίσκονται στην:3η,4η,5η παράγραφο επιγραμματικά και στο χάρτη της σελίδας 89).
Η αντίδραση των Τούρκων. Οι οπλαρχηγοί της περιοχής αντιστέκονται. (Από: Ο Χουρσίτ Πασάς έστειλε…ως Ομέρ Βρυώνη και από:Στις 23 Απριλίου....ως Αλαμάνας- 6η παράγραφος).
Η μάχη της Αλαμάνας και το μαρτυρικό τέλος του Διάκου. (Από: Παρόλο που ο Διάκος ειδοποιήθηκε να.. ως φρικτό θάνατο - 7η παράγραφος).
Μια ακόμα μεγάλη διαπίστωση (Από: Η θυσία του νεαρού οπλαρχηγού...ως oθωμανικού ζυγού - 8η παράγραφος).
Το χάνι της Γραβιάς και ο Οδυσσέας Ανδρούτσος (η 9η και η 10η παράγραφος).
Το όφελος της μάχης της Γραβιάς (Από: ανέκοψε την πορεία του οθωμανικού στρατού...ως Ελλήνων - 11η παράγραφος).
Ο Αθανάσιος Διάκος
ΒΗΜΑ 2. Βλέπω το βιντεομάθημα του Γιάννη Σουδία που έχει αναρτηθεί στο blog και στην e-me.
ΒΗΜΑ 3. Θα βοηθηθώ επίσης από την ανάρτηση του μαθήματος και από τα βίντεο για την έναρξη της επανάστασης στη Στερεά Ελλάδα (Ρούμελη) που βρίσκονται ΕΔ Ω (Κλικ).
Ο ήρωας της Γραβιάς, Οδυσσέας Ανδρούτσος
ΒΗΜΑ 4.Μαθαίνω προφορικά τις απαντήσεις των ερωτήσεων, κάνω την διαδραστική άσκηση και απαντώ στο τετράδιο τη βασική ερώτηση με τα υπογραμμισμένα γράμματα που βλέπω παρακάτω.
Εορτάζει σήμερα, 6 Δεκεμβρίου, το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου που βρίσκεται στον παραλιακό δρόμο του Αιγίου.Έχει ζωή εκατό και πλέον ετών.Είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις αναμνήσεις των παιδικών μας χρόνων, τότε που πηγαίναμε ανέμελα για βόλτα, ποδήλατο και μπάνια...
Εκεί σταματούσε μέχρι το 1970 ο αμαξιτός δρόμος της παραλίας.Το γραφικό εκκλησάκι έζησε όλες τις μεγάλες ιστορικές στιγμές της ακμής αλλά και της παρακμής του εμπορικού λιμανιού της πόλης, των σταφιδεργοστασίων, της Χαρτοποιίας, της Κατοχής και του σιδηροδρόμου στον 20ο αιώνα. Με συνδρομές πιστών επεκτάθηκε και επισκευάστηκε από τις ζημιές του μεγάλου σεισμού του 1995. Σήμερα στέκεται στην ίδια θέση, αγναντεύοντας τον όρμο του Αιγίου.Χιλιάδες συμπολίτες συρρέουν κάθε χρόνο στη χάρη του Αγίου.
Ο άγιος Νικόλαος
Θεωρείται προστάτης των ναυτικών σε όλο τον κόσμο και δεν είναι τυχαίο.
Κάποτε αποφάσισε να ταξιδέψει με πλοίο στους Άγιους Τόπους, για να προσκυνήσει.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ξέσπασε θαλασσοταραχή, με αποτέλεσμα πλήρωμα και
επιβάτες να πανικοβληθούν. Ο Άγιος όμως δεν έχασε την πίστη του, προσευχήθηκε
στον Θεό και η θάλασσα ηρέμησε. Ο μύθος λέει ότι ένας ναυτικός γλίστρησε, έπεσε
από το κατάρτι και σκοτώθηκε. Όμως ο Νικόλαος προσευχήθηκε θερμά και ο ναυτικός
αναστήθηκε.
Ο Άγιος Νικόλαος γεννήθηκε το 270 μ.Χ. στα Πάταρα της Λυκίας, από
πλούσια οικογένεια. Μεγάλωσε με επιμελημένη μόρφωση και με πίστη στα Θεία. Από
πολύ μικρός έμεινε ορφανός και με μεγάλη περιουσία στα χέρια. Αφιερώθηκε στον
Θεό και βοήθησε πολλούς φτωχούς και αδύνατους, για την προστασία των οποίων
έδωσε μεγάλους αγώνες, ενώ ίδρυσε πολλά νοσοκομεία και φιλανθρωπικά ιδρύματα. Όταν επέστρεψε από τα Ιεροσόλυμα, χειροτονήθηκε
ιερέας και αφιερώθηκε στον ασκητικό βίο. Έγινε ηγούμενος στη Μονή Σιών στα Μύρα
της Λυκίας και όταν απεβίωσε ο τότε Αρχιεπίσκοπος, οι επίσκοποι, δια θεϊκής
αποκαλύψεως, αναγόρευσαν τον Νικόλαο σε Αρχιεπίσκοπο. Εμψύχωνε τους
διωκόμενους, από τους Ρωμαίους, Χριστιανούς και αυτό του κόστισε την εξορία του
και την υποβολή του σε βασανιστήρια, κατά την περίοδο των διώξεων από τον
Διοκλητιανό. Όταν όμως ανέβηκε στον αυτοκρατορικό θρόνο ο Μέγας Κωνσταντίνος, ο
Νικόλαος αποφυλακίστηκε, επέστρεψε στη θέση του Αρχιεπισκόπου και σύμφωνα με
την παράδοση, βοήθησε πολύ κόσμο, αφού είχε το χάρισμα της θαυματουργίας. Ο
Άγιος Νικόλαος αποδήμησε στις 6 Δεκεμβρίου του 343 μ.Χ. και μετά την κοίμησή
του ονομάστηκε «μυροβλήτης». Το 1087 μ.Χ. κάποιοι ναύτες αφαίρεσαν τα λείψανά του
από τα Μύρα της Λυκίας και τα μετέφεραν στο Μπάρι της Ιταλίας. Τοποθετήθηκαν
στον Ναό του Αγίου Στεφάνου, όπου -σύμφωνα με τον θρύλο- κατά τη διάρκεια της
θείας λειτουργίας, τα ιερά λείψανα άρχισαν να αναβλύζουν τόσο μύρο, που οι
πιστοί το συνέλεγαν σε δοχεία, για να το χρησιμοποιήσουν για θεραπεία σε
διάφορες ασθένειες.
O τάφος του Αγίου Νικολάου στο Μπάρι
Η εκκλησία μας τιμά τη μνήμη του Αγίου στις 6 Δεκεμβρίου, ημέρα που
πέθανε, και τον κατέταξε μεταξύ των μεγαλυτέρων και επισημοτέρων Αγίων. Η
Πέμπτη μέρα της εβδομάδας είναι αφιερωμένη σ΄αυτόν.
Επίσης χαρακτηρίζει τον Άγιο και ως ισαπόστολο,
για το μεγάλο του έργο.
Θεωρείται και σαν ένας από τους μεγάλους προστάτες
του Ελληνικού Έθνους, γιατί ο μεγάλος αυτός ιεράρχης, με τα άπειρα θαύματά του,
αναδείχθηκε ο προστάτης άγιος των θαλασσινών και των ναυτιλλομένων. Επειδή η
Ελλάδα είναι κατ΄εξοχήν ναυτική χώρα, τόσο στο Εμπορικό, όσο και στο Πολεμικό
Ναυτικό γιορτάζει πανηγυρικά τον Άγιο, και στους Ναυστάθμους, και όπου υπάρχει
ναυτική μονάδα, τελούνται λειτουργίες και δοξολογίες στη μνήμη του.
Τον Άγιο Νικόλαο δεν τον τιμούν μόνο οι άνθρωποι
της θάλασσας, αλλά και το σύνολο του Ορθόδοξου Χριστιανικού κόσμου.
πηγή:http://anavaseis.blogspot.gr
Μηχανή του Χρόνου
Ο καθεδρικός ναός του Αγίου Νικολάου στο Μπάρι της Ιταλίας
ΒΗΜΑ 1. Οι λόγοι επιλογής της Πελοποννήσου (Από: οι Έλληνες… ως της Φιλικής εταιρείας - 1η παράγραφος).
Η προετοιμασία. Κολοκοτρώνης, ο Παπαφλέσσας και η Μυστική Συνέλευση της Βοστίτσας (Από: Ο αρχιμανδρίτης Γρηγόριος Δικαίος…ως ξεσηκώνοντας τους ΄Ελληνες - 2η παράγραφος).
Το σχέδιο των Τούρκων (Από: κάλεσαν προληπτικά τους αρχιερείς...ως φυλακίστηκαν - 3η παράγραφος).
Η αρχή των πολεμικών γεγονότων (Από: Η Επανάσταση ξεκίνησε το Μάρτιο του 1821…ως πολιορκία των κάστρων - 4η παράγραφος).
Το σχέδιο του Κολοκοτρώνη (Από: Την ηγεσία των ενόπλων ... ως των υπόλοιπων φρουρίων - 5η παράγραφος).
Τα πρώτα κάστρα πέφτουν(Από: Με τη βοήθεια Επτανήσιων εθελοντών...ως πρώτες επιτυχίες - 6η παράγραφος).
Ανδρέας Λόντος
ΒΗΜΑ 2. Βλέπω το βιντεομάθημα του Γιάννη Σουδία που έχει αναρτηθεί στο blog και στην e-me.
Ψηφιακή Τάξη: Γιάννης Σουδίας
ΒΗΜΑ 3. Θα βοηθηθώ επίσης από την ανάρτηση του μαθήματος και από τα βίντεο για τη Μυστική Συνέλευση της Βοστίτσας και την έναρξη της επανάστασης στην Πελοπόννησο (Μοριά) που βρίσκονται ΕΔ Ω (Κλικ).
ΒΗΜΑ 4.Απαντώ στο τετράδιο τις βασικές ερωτήσεις με τα κόκκινα γράμματα που βλέπω παρακάτω.
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ - ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Εργασία αντιστοίχισης on line
1.Για ποιους λόγους επιλέχθηκε η Πελοπόννησος ως η βασικότερη περιοχή έναρξης του αγώνα;
2.Ποιες μεγάλες μορφές έφτασαν στο Μοριά και συντόνισαν την επανάσταση στις αρχές του 1821;
3.Ποιο ήταν το σχέδιο των Τούρκων;
4.Μάθε όσα περισσότερα μπορείς για τα πρώτα επαναστατικά γεγονότα στην περιοχή μας το Μάρτιο του 1821 από την ανάρτηση που είναι στο ΒΗΜΑ 3.Όσο κι αν σου φαίνεται παράξενο οι πρώτες τουφεκιές κατά των Tούρκων έπεσαν εδώ!
5.Ποιες ήταν οι πρώτες επιτυχίες των Ελλήνων;
6.Ποιος ανέλαβε την ηγεσία των επαναστατών της Πελοποννήσου (Μοριά) την άνοιξη του 1821 και ποιο ήταν το σχέδιό του;