Προσφατες αναρτησεις

***ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ': Πέμπτη:Τοπική Ιστορία-Τετράδιο Εργασιών Βιβλίου-Προετοιμασία Επανάληψης***

Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ


Από την εκπαιδευτική επίσκεψη του σχολείου μας στη μαρτυρική περιοχή των Καλαβρύτων στις 27/2/2014.
  • στο Μουσείο του Ολοκαυτώματος - ΚΛΙΚ
  • στον Τόπο Θυσίας - ΚΛΙΚ
  • στην Αγία Λαύρα - ΚΛΙΚ
  • στο Μέγα Σπήλαιο - ΚΛΙΚ

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ - ΚΛΙΚ



Το φως είναι απαραίτητο για τη φύση και τον άνθρωπο.Η σημαντικότερη πηγή φωτός για τη Γη είναι ο Ήλιος και δεν είναι τυχαίο ότι λατρεύτηκε ως Θεός από πολλούς λαούς.
Στη Γένεση αναφέρεται:καὶ εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς!.
Το φως έρχεται από σώματα που ονομάζονται πηγές φωτός ή αυτόφωτα σώματα και είναι φυσικές(ήλιος, αστέρια) και τεχνητές (λάμπες, κεριά,φακοί κ.α.)
Όσα σώματα δεν έχουν δικό τους φως αλλά φαίνονται από το φως των φωτεινών πηγών, λέγονται ετερόφωτα σώματα.
ΦΩΣ
Είναι ένα ηλεκτρομαγνητικό κύμα που μεταφέρει ενέργεια με πολύ μικρά σωματίδια τα φωτόνια.Αυτό παρατήρησε ο Αϊνστάιν ο οποίος προσδιόρισε την ταχύτητά του (300.000 χιλιόμετρα/δευτερόλεπτο),λέγοντας ότι τίποτα δε μπορεί να κινηθεί ταχύτερα από το φως!                                                                                                      
Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ
                                                                  ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΖΕΡΒΟΣ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
Διάδοση του φωτός.Κάνε κλικ στην εικόνα!



Δες το βίντεο

ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Οι άνθρωποι στα αρχαία χρόνια, εκτός από τη θεοποίηση του Ήλιου, χρησιμοποίησαν το φως ως μέσο μετάδοσης πληροφοριών και μηνυμάτων με τις φρυκτωρίες. - ΚΛΙΚ

Φρυκτωρία

Η είδηση της  πτώσης της Τροίας μέσω των φρυκτωριών έφτασε στις Μυκήνες σε μια ώρα!

Το φως των φάρων προστατεύει τη ναυσιπλοΐα σε επικίνδυνα σημεία και όταν υπάρχουν δυσμενείς καιρικές συνθήκες(βροχή,ομίχλη).

Φάρος
Το φως είναι απαραίτητο στην ανάπτυξη των φυτών για τη λειτουργία της φωτοσύνθεσης και τη διατήρηση της τροφικής αλυσίδας. 

Φωτοσύνθεση


Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ


Ποιοι κίνδυνοι μπορεί να κρύβονται στο σπίτι για τα παιδιά.....
Α) Στο καθιστικό;

Β) Στην κουζίνα;

Γ) Στο μπάνιο;
Οι χώροι του σπιτιού δεν είναι τόσο αθώοι όσο φαίνονται.Κρύβουν κινδύνους μικρών ή σοβαρών ατυχημάτων για τα παιδιά.Με τη βοήθεια της παιδιάτρου κ. Μουστερή Νανάς, η οποία επισκέφτηκε την τάξη μας, εντοπίσαμε αρκετούς στις παραπάνω εικόνες. Μπορείτε να τους καταγράψετε;

ΠΡΟΛΗΨΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
                                                         




Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΜΕΓΑΛΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ - ΚΛΙΚ

Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία το 1025 μ.Χ.

Οι τελευταίοι Μακεδόνες αυτοκράτορες μετά το θάνατο του Βασίλειου Β΄αποδείχτηκαν ανίκανοι γιατί με τις εσφαλμένες ενέργειές τους έβλαψαν το κράτος και το οδήγησαν στην παρακμή.

Ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Η',αδελφός του Βασίλειου Β'
Πήραν το μέρος των Δυνατών και των αξιωματούχων της Πόλης,παραμελώντας το λαό και τους κατοίκους των επαρχιών.Έτσι:
  • κατάργησαν το νόμο του "Αλληλέγγυου" και άλλες διατάξεις υπέρ των μικροκαλλιεργητών.
  • σταμάτησαν να δίνουν στρατιωτόπια,δωρεάν γη στους ακρίτες των συνόρων και επέτρεψαν στους Δυνατούς να την αγοράζουν.
  • έβαλαν μισθοφόρους στρατιώτες στη θέση των Βυζαντινών παραμελώντας το στόλο και τους θεματικούς στρατούς.
  • άρχισαν μια περίοδο διαμάχης ανάμεσα σε στρατιωτικούς και παλατιανούς


Oι Ακρίτες-Γεωργοί άρχισαν να εγκαταλείπουν τη γη και τα σύνορα!



Έτσι τα ανατολικά κυρίως σύνορα στερήθηκαν την παρουσία των ακριτών.Τα κτήματά τους πλέον φορολογούνταν και πολλοί είτε γίνονταν πάλι δουλοπάροικοι των Δυνατών είτε εξαγόραζαν με αυτά τη στρατιωτική τους θητεία,αναζητώντας καλύτερη τύχη στις πόλεις.



Τα νέα μέτρα αποδιοργάνωσαν τις φρουρές των συνόρων







Τα κρατικά έσοδα είχαν περιοριστεί και οι δαπάνες για τον εμπορικό και στον πολεμικό στόλο της αυτοκρατορίας θεωρήθηκαν υπερβολικές.Σιγά σιγά ο στόλος εγκαταλείφθηκε, ενώ η ασφάλεια και το εμπόριο ανατέθηκε στους Βενετούς-ΚΛΙΚ στους οποίους δόθηκαν πολλά προνόμια. 



Αρχείο: Flag of Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Venice.svg

Η σημαία της Βενετίας με έμβλημα το φτερωτό λέοντα




Βενετία

Οι ενέργειες αυτές αποδιοργάνωσαν το κράτος,του στέρησαν έσοδα και ανάγκασαν τους Βυζαντινούς να εξαρτώνται από τις ξένες δυνάμεις.Αυτά θα έχουν οδυνηρά αποτελέσματα όταν θα εμφανιστούν οι νέοι εχθροί........


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1.Ποια μέτρα πήραν οι διάδοχοι των μακεδόνων αυτοκρατόρων που έβλαψαν το κράτος;
2.Γιατί οι Ακρίτες άρχισαν να εγκαταλείπουν την ύπαιθρο;
3.Ο εμπορικός στόλος παραμελήθηκε.Ποιες ήταν οι συνέπειες αυτής της αδιαφορίας για τα έσοδα του κράτους;
4.Ποια προβλήματα άρχισαν να φαίνονται από την εξάρτηση του Βυζαντίου από τους Βενετούς;



Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2014

ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ-ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ - ΚΛΙΚ

EΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΚΟΥΙΖ ΓΝΩΣΕΩΝ



Δες το βίντεο:Πτώση κεραυνού σε κατοικημένη περιοχή!

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ
Το ΗΛΕΚΤΡΟ-δωμάτιο.Πάτησε στην εικόνα!

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Δες το βίντεο!


Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

ΤΟ ΤΑΓΚΡΑΜ-ΙΣΟΕΜΒΑΔΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ - ΚΛΙΚ



Το τάγκραμ είναι είναι ένα παιχνίδι γεωμετρίας που αποτελείται από 7 γεωμετρικά σχήματα, 5 τρίγωνα, ένα πλάγιο παραλληλόγραμμο και ένα τετράγωνο τα οποία όταν τα βάλεις το ένα δίπλα στο άλλο μπορείς να φτιάξεις απίθανα σχήματα και εικόνες! Το ανακάλυψαν οι Κινέζοι πριν από χιλιάδες χρόνια.
Τα σχήματα που προκύπτουν αν χρησιμοποιηθούν όλα τα κομμάτια του παιχνιδιού, μπορεί να έχουν διαφορετική μορφή, έχουν όμως ίδιο εμβαδόν, είναι ισοεμβαδικά!

ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Πάτησε στην εικόνα και διάλεξε παιχνίδι-παζλ!

Πάτησε στην εικόνα  για να δημιουργήσεις το δικό σου παζλ!Με το πλήκτρο Τab αλλάζεις τη θέση του γεωμετρικού σχήματος.



Πάτησε στην εικόνα  για να δημιουργήσεις  δικά σου σχήματα και εικόνες!


Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Ε' ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 23-27

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ  ΒΙΒΛΙΟ - ΚΛΙΚ


Ε. Ανακεφαλαίωση (23-27)


Στα χρόνια των Ισαύρων αυτοκρατόρων έγιναν τολμηρές μεταρρυθμίσεις στη νομοθεσία και στη διοίκηση:
  • Χωρίστηκε η αυτοκρατορία σε θέματα.
  • Ψηφίστηκαν νόμοι για καλύτερες συνθήκες ζωής στους αγρότες.
  • Ανατέθηκε στους δικαστές η πιστή εφαρμογή των νόμων.
Όμως:
  • Δημιουργήθηκε το πρόβλημα της λατρείας των εικόνων.
  • Διχάστηκε ο λαός σε εικονομάχους και στους εικονολάτρες.
  • Καταστράφηκαν ανεκτίμητα έργα τέχνης.
  • Η εικονομαχία σκίασε το έργο και η δόξα των Ισαύρων.
Το πρόβλημα της εικονομαχίας λύθηκε οριστικά με την αναστήλωση των εικόνων.

Στα χρόνια διακυβέρνησης των Μακεδόνων:
  • Το κράτος αναδιοργανώθηκε και μεγάλωσε.
  • Ψηφίστηκαν φιλάνθρωποι και δίκαιοι νόμοι.
  • Άνθισαν ιδιαίτερα τα γράμματα και οι τέχνες.
  • Δημιουργήθηκαν και λειτούργησαν ανώτατες σχολές.
  • Διδάχτηκαν και διασώθηκαν πολλά αρχαία ελληνικά κείμενα.
  • Προόδευσε η γεωργία, η βιοτεχνία και το εμπόριο.



Μ Ι Κ Ρ Η   Ε Π Α Ν Α Λ Η Ψ Η



Πάτησε στην εικόνα και κάνε downlod πατώντας στο κόκκινο κουτάκι.Άνοιξε το αρχείο htm και δοκίμασε τις γνώσεις σου!



Πάτησε στην εικόνα και κάνε downlod πατώντας στο κόκκινο κουτάκι.Άνοιξε το αρχείο htm και δοκίμασε τις γνώσεις σου!



Δες το κουίζ κάνοντας κλικ  Ε Δ Ω!


Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014

ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΣ ΚΑΙ ΕΜΒΑΔΟΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ - ΚΛΙΚ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ


ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Κάνε κλικ στην εικόνα και διάλεξε περίμετρο(perimeter) ή εμβαδόν(area).Επιλέγεις σχήμα και επίπεδο (Level),υπολογίζεις,γράφεις το αποτέλεσμα στο κουτάκι και με το check ελέγχεις την απάντησή σου.Δοκίμασε!

Υπολόγισε την περίμετρο και το εμβαδόν με τη βοήθεια του χάρακα.Μέτρησε ακριβώς το μήκος(length) και το πλάτος(width).Ο χάρακας γυρίζει πατώντας την ένδειξη rotate ruler.Γράψε τα αποτελέσματα στα κουτάκια και τσεκάρισε τις απαντήσεις.Δοκίμασε!Κάνε κλικ στην εικόνα!

Δημιούργησε τα δικά σου πολύγωνα και υπολόγισε την περίμετρο με το χάρακα.Πάτησε στην εικόνα!
πηγή:eduportal

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Α
Ένας εργολάβος αγόρασε ένα αγροτεμάχιο σχήματος ορθογωνίου παραλληλογράμμου με μήκος 125μ. και πλάτος 38μ.Πόσα χρήματα πλήρωσε αν το τ.μ. αξίζει 200 ευρώ;
  
Β
Αγρότης  πούλησε ένα οικόπεδο σχήματος τετραγώνου με πλευρά 40μ προς 250 ευρώ το τ.μ. Πόσα ευρώ εισέπραξε;
  
Γ
Το τριγωνικό ιστίο μιας ιστιοσανίδας έχει βάση 3μ και ύψος 4μ.Πόσα τ.μ. ειδικού υφάσματος για την κατασκευή του θα αγοράσει η Ιστιοπλοϊκή Ομοσπονδία Ελλάδας ώστε να καλυφθούν  τα 120 σκάφη της;
  
Δ
Τα παιδιά ενός σχολείου κατασκευάζουν τα σήματα για το πρόγραμμα της Κυκλοφοριακής Αγωγής. Το κάθε τρίγωνο είναι ισόπλευρο με περίμετρο 48 εκ. και ύψος 12 εκ. Αν τα παιδιά κατασκευάσουν 50 όμοιες τριγωνικές πινακίδες, πόσα τ.μ. χαρτόνι θα χρειαστούν;
  
Ε
Ένα χωράφι σχήματος ορθογωνίου παραλληλογράμμου έχει μήκος 90 μέτρα και πλάτος ίσο με το μισό του μήκους του. Πρόκειται να περιφραχτεί. Πόσα μέτρα σύρμα πρέπει να αγοράσει ο ιδιοκτήτης του και πόσους πασσάλους, αν τοποθετήσει έναν πάσσαλο σε κάθε 2,5 μέτρα;

ΣΤ
Ένα χωράφι σχήματος τετραγώνου έχει περίμετρο 320μ.Πόσα στρέμματα είναι η επιφάνειά του και πόσα δέντρα μπορούμε να φυτέψουμε, αν για κάθε δέντρο χρειάζεται ζωτικός χώρος 16 τ.μ.; (1 στρέμμα = 1.000 τ.μ.)

Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2014

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΝ ΙΣΑΥΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ - ΚΛΙΚ



Μεγάλο μέρος του πληθυσμού στα βυζαντινά χρόνια ζούσε στην ύπαιθρο, στα χωριά και στις κωμοπόλεις.
Τα χωριά ήταν χτισμένα κοντά στις πλαγιές των λόφων σε πηγές και ποτάμια,με την πλατεία και τη μεγάλη εκκλησία τους.Εκεί γινόταν το πανηγύρι όπου οι κάτοικοι γιόρταζαν τον προστάτη Άγιο του χωριού.

Διώροφη κατοικία
Τα σπίτια της υπαίθρου ήταν ανάλογα με την οικονομική κατάσταση των ιδιοκτητών τους.Τα σπίτια των Δυνατών ήταν διώροφα με αυλές, αποθήκες και βοηθητικούς χώρους.
Πλούσιοι και φτωχοί φρόντιζαν να μην λείπουν τα απαραίτητα για τη διατροφή της οικογένειάς τους:λάδι,σιτάρι,κρασί και μέλι που το χρησιμοποιούσαν αντί ζάχαρης.
Οι γυναίκες είχαν την επιμέλεια των παιδιών,του σπιτιού και του φαγητού.Πολλές κεντούσαν, έπλεκαν, ύφαιναν και βοηθούσαν στα χωράφια τις περιόδους συγκομιδής.
Ελαιομάζωμα
Οι κάτοικοι της υπαίθρου ήταν γεωργοί και βοσκοί.Σε κάθε χωριό υπήρχε δική του περιφέρεια με κήπους,περιβόλια,καρποφόρα δέντρα και καλλιέργειες,καθώς και κοινόχρηστη περιοχή με βοσκοτόπια και δάση για την προμήθεια ξύλων.Μια ευχάριστη ενασχόληση των κατοίκων ήταν το κυνήγι.

Κυνήγι
Οι κάτοικοι των νησιών ήταν ψαράδες και ναυτικοί.
Επαγγέλματα
Εκτός από τις παραπάνω ασχολίες, αρκετοί κάτοικοι ήταν τεχνίτες γεωργικών μέσων και εργαλείων,μεταφορείς και μικρέμποροι των αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων τους.

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
πηγή:8ο Δ.Σ. Νάουσας



Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

O ΔΙΑΚΟΠΤΗΣ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ  ΒΙΒΛΙΟ - ΚΛΙΚ



Πότε ανάβει και πότε σβήνει το λαμπάκι στα κυκλώματα;


O διακόπτης ελέγχει τη ροή του ηλεκτρικού ρεύματος σε ένα κύκλωμα.Με αυτόν μπορούμε να σταματήσουμε ή να ξεκινήσουμε τη ροή των ηλεκτρονίων είτε σε όλο το κύκλωμα είτε σε κάθε συσκευή ξεχωριστά,ανάλογα με τον τρόπο σύνδεσής τους.
Σκίτσο ηλεκτρικού κυκλώματος με διακόπτη

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ
Όταν ο διακόπτης είναι ανοιχτός  στο ηλεκτρικό κύκλωμα σταματά η ροή των ηλεκτρονίων και οι συσκευές που είναι συνδεδεμένες δε λειτουργούν, ενώ όταν είναι κλειστός υπάρχει ροή ηλεκτρονίων και οι συσκευές που είναι συνδεδεμένες λειτουργούν.


                                       ΠΗΓΗ:Γρηγόρης Ζερβός

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ  ΚΥΚΛΩΜΑ-ΕΦΑΡΜΟΓΗ
Δώσε περισσότερο φως στη λάμπα για να περάσεις στο επόμενο επίπεδο.Μπορείς να ανοίγεις και να κλείνεις το κύκλωμα από το διακόπτη και με το κουμπί Diagram να βλέπεις το σκίτσο του κυκλώματος.Πάτησε στην εικόνα!
"Περί ανέμων,υδάτων και σχολείου"

          Δ.Σ. ΠΑΡΑΛΙΜΝΗΣ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ