Προσφατες αναρτησεις

***ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ': Πέμπτη:Τοπική Ιστορία-Τετράδιο Εργασιών Βιβλίου-Προετοιμασία Επανάληψης***

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ


ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΚΛΙΚ


Picture

Η καρδιά ,οι φλέβες,οι αρτηρίες και τα αιμοφόρα αγγεία αποτελούν το κυκλοφορικό ή καρδιαγγειακό σύστημα.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ - ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

                                    

                        Ένας ακούραστος μυς - Η καρδιά


Η λειτουργία της καρδιάς - ΚΛΙΚ


ΜΙΚΡΗ & ΜΕΓΑΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
                             ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ: ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΖΕΡΒΟΣ




ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ - ΚΛΙΚ ΕΔΩ






1.Βρες τη σωστή απάντηση! ΚΛΙΚ
2.Βάλε τα τμήματα της καρδιάς σωστά! ΚΛΙΚ
3.Ερωτήσεις για το αίμα! ΚΛΙΚ





                            ΜΙΚΡΗ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ - ΚΛΙΚ ΕΔΩ


ΕΡΓΑΣΙΕΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ



4.Το κυκλοφορικό σύστημα με ερωτήσεις και απαντήσεις. - ΚΛΙΚ

 
                   Πώς λειτουργεί η καρδιά;Δες το βίντεο!





Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΚΟΡΥΦΗΣ!

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΚΛΙΚ




Με το χάρακα και το μοιρογνωμόνιο μπορούμε να σχεδιάσουμε είδη γωνιών.

  • χαράζουμε με το χάρακα μια ημιευθεία Αχ
  • τοποθετούμε το μοιρογνωμόνιο έτσι ώστε το κέντρο του να είναι στο σημείο Α και η ένδειξη 0 των μοιρών προς το σημείο χ
  • σημειώνουμε π.χ.στην ένδειξη των 50 μοιρών το σημείο Β
  • με το χάρακα ενώνουμε τα σημεία Α και Β
  • η γωνία που σχηματίζεται είναι 50 μοιρών 

Δες  πώς σχεδιάζουμε  γωνίες.   Κάνε κλικ εδώ!


Γνωρίζουμε ότι:
  • το άθροισμα των μοιρών του τριγώνου είναι 180 μοίρες
  • το άθροισμα των μοιρών των τετραπλεύρων είναι 360 μοίρες.


Δ Ι Α Δ Ρ Α Σ Τ Ι Κ Ε Σ   Ε Φ Α Ρ Μ Ο Γ Ε Σ

Παιχνίδι με το μοιρογνωμόνιο (1.rotate:Περιστροφή του μοιρογνωμόνιου - 2.Γράφουμε το άνοιγμα της γωνίας - 3.Ελέγχουμε το αποτέλεσμα)- Κλικ εδώ!

Μέτρηση γωνιών.Οξείες και αμβλείες. - Κλικ εδώ!

Mέτρησε τις γωνίες. - Κλικ εδώ! κι εδώ!

Π Α Ι Χ Ν Ι Δ Ι Α

Πέτυχε το ελικόπτερο με τον πύραυλο.Κάνε κλικ εδώ!

Νίκησε τον αντίπαλο Ninja.Κάνε κλικ εδώ!!!!

Μάζεψε τα φρούτα,υπολογίζοντας τις γωνίες - Κάνε κλικ εδώ!


Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

ΕΥΘΥΣ ΚΑΙ ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ 2

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΚΛΙΚ






ΔΕΣ ΤΙ ΕΙΧΑΜΕ ΜΑΘΕΙ - ΚΛΙΚ ΕΔΩ


ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΚΛΙΚ

ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ

Τα κλειστά σχήματα που έχουν τουλάχιστο τρεις πλευρές και τρεις γωνίες λέγονται πολύγωνα.Τα πολύγωνα που έχουν όλες τις πλευρές και όλες τις γωνίες τους ίσες λέγονται κανονικά πολύγωνα.
ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΕΞΑΓΩΝΟ

Η διαγώνιος είναι ένα ευθύγραμμο τμήμα (όταν δεν είναι πλευρά)που ενώνει δυο κορυφές.

Τα ονόματα των πολυγώνων,εκτός από το τετράπλευρο, σχηματίζονται από τον αριθμό των γωνιών και το επίθημα -γωνο.
π.χ. πεντάπλευρο ή πεντάγωνο, εφτάγωνο ή εφτάπλευρο.

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Τάγκραμ.Ένα γνωστό παιχνίδι σχημάτων με πολύγωνα.Παίξε, κάνοντας κλικ εδώ!






Ε ρ γ α λ ε ί α     Ο f f i c e

Με τη βοήθεια του Word φτιάξε σχήματα πολυγώνων ανοίγοντας τα"Αυτόματα σχήματα" και κατόπιν τα "Βασικά σχήματα"

πηγή: egykliospaideia


Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΚΛΙΚ




Στα τέλη του 19ου αιώνα η Ελλάδα κατέβαλλε προσπάθειες να πλησιάσει το επίπεδο οργάνωσης των ανεπτυγμένων χωρών, κάνοντας σημαντικές προσπάθειες εκσυγχρονισμού.Το Σύνταγμα του 1864 που ήταν δημοκρατικότερο, προέβλεπε σύστημα Βουλής με θητεία τεσσάρων ετών, όμως ο βασιλιάς μπορούσε ακόμα να παρεμβαίνει στη λειτουργία του πολιτεύματος.
Με τις ενέργειες του Χαρίλαου Τρικούπη καθιερώθηκε η ''Αρχή της Δεδηλωμένης" το 1875. Σύμφωνα με αυτήν ο βασιλιάς ήταν υποχρεωμένος να αναθέτει στον αρχηγό του κόμματος που είχε την πλειοψηφία της Βουλής εντολή σχηματισμού κυβέρνησης. Εκείνα τα χρόνια εναλλάσσονταν στην εξουσία το κόμμα του Χαρίλαου Τρικούπη (αστικό) με το κόμμα του Θεόδωρου Δηλιγιάννη (λαϊκό).

Το λιμάνι του Αιγίου στα τέλη του 19ου αιώνα,δεύτερο εξαγωγικό κέντρο κορινθιακής σταφίδας της χώρας.....
Όμως τα χρήματα των δανείων από το εξωτερικό εξαντλήθηκαν, καθώς και η κατάρρευση του εμπορίου σταφίδας σε παγκόσμιο επίπεδο, έφεραν γρήγορα την πτώχευση του ελληνικού  κράτους το 1893.Τότε πολλοί Έλληνες άρχισαν να μεταναστεύουν, κυρίως στην Αμερική,αναζητώντας μια καλύτερη ζωή......


Συμμορία  ληστών


Η σπηλιά του περιβόητου λήσταρχου Χρήστου Νταβέλη στην Πάρνηθα


Εκτός από τα οικονομικά προβλήματα,το ελληνικό κράτος δεν είχε καταφέρει να αντιμετωπίσει τις αμέτρητες συμμορίες ληστών. Αυτοί ζούσαν στη ύπαιθρο, αλλά η δράση τους έφτανε μέχρι τα προάστια της Αθήνας και τα σύνορα της χώρας.Το 1870 ληστές απήγαγαν και σκότωσαν Άγγλους περιηγητές στο Δήλεσι της Βοιωτίας,δυσφημίζοντας την Ελλάδα στην Ευρώπη. (Η σφαγή του Δήλεσι - ΚΛΙΚ)



Η μάχη του Δομοκού - Ήττα των Ελλήνων


Το 1896 ξέσπασε νέα επανάσταση στην Κρήτη που ενισχύθηκε με ελληνικές στρατιωτικές δυνάμεις.Η Τουρκία κήρυξε πόλεμο εναντίον της Ελλάδας εισβάλλοντας με πολυάριθμο στρατό στη Θεσσαλία,το 1897.Ο ελληνικός στρατός δεν μπόρεσε να αντιδράσει αποτελεσματικά.Με παρέμβαση των Μεγάλων Δυνάμεων τερματίστηκε ο πόλεμος. - ΚΛΙΚ
Η Ελλάδα υποχρεώθηκε να καταβάλει τεράστια πολεμική αποζημίωση στην Τουρκία, λαμβάνοντας νέο μεγάλο δάνειο. Οι Μεγάλες Δυνάμεις βρήκαν τότε την ευκαιρία να διαχειρίζονται για πολλά χρόνια μέρος των ελληνικών κρατικών εσόδων(μονοπώλια - ΚΛΙΚ)...... 



Γελοιογραφία της εποχής: Η δυστυχής Ελλάδα προσπαθεί να σηκώσει τα οικονομικά βάρη.....


Εκείνη την εποχή κυριάρχησε το "γλωσσικό ζήτημα",η διαμάχη για το είδος της γλώσσας που έπρεπε να χρησιμοποιείται επίσημα από το κράτος.Ο πνευματικός κόσμος της χώρας διαχωρίστηκε σε δημοτικιστές και καθαρευουσιάνους,ενώ μετά το 1880 στη λογοτεχνία χρησιμοποιήθηκε η δημοτική γλώσσα.

"Οι Ποιηταί"Γ.Στρατήγης,Γ.Δροσίνης,Ι. Πολέμης,Κ.Παλαμάς,Γ.Σουρής,Α.Προβελέγγιος

Σπουδαίοι λογοτέχνες του 19ου αιώνα υπήρξαν οι: Κωστής Παλαμάς και Κωνσταντίνος Καβάφης (ποίηση), Γεώργιος Βιζυηνός και Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης (πεζογραφία).Επίσης στη γλυπτική διακρίθηκε ο Γιαννούλης Χαλεπάς και στη ζωγραφική οι Νικόλαος Γύζης, Νικηφόρος Λύτρας, Κωνσταντίνος Βολανάκης και Γεώργιος Ιακωβίδης.
Την ίδια εποχή ο δημοτικιστής Γιάννης Ψυχάρης έγραφε: "Ένα Έθνος για να γίνει Έθνος, θέλει δυο πράγματα.Να μεγαλώσουνε τα σύνορά του και να κάμει φιλολογία δική του".



E Ρ Ω Τ Η Σ Ε Ι Σ
1.Χώρισε το μάθημα σε παραγράφους και γράψε έναν ταιριαστό πλαγιότιτλο για καθεμιά.
2.Τι προέβλεπε η Αρχή της Δεδηλωμένης και γιατί ήταν απαραίτητη;
3.Γιατί η πτώχευση του ελληνικού κράτους ήταν αναπόφευκτη το 1893;
4.Πώς το φαινόμενο της ληστείας επηρέαζε την Ελλάδα;
5.Γιατί έγινε ο ελληνοτουρκικός πόλεμος του 1897 και ποιες ήταν οι συνέπειές του;
6.Τι ήταν το γλωσσικό ζήτημα;