Προσφατες αναρτησεις

***ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ': Πέμπτη:Τοπική Ιστορία-Τετράδιο Εργασιών Βιβλίου-Προετοιμασία Επανάληψης***

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ


Τα ζώα προσπαθώντας να επιβιώσουν στο περιβάλλον που ζουν,προσαρμόζουν τα χαρακτηριστικά τους τα οποία αφορούν:
1.Το χρώμα του σώματός τους (χρωματική προσαρμογή)


2.Το σχήμα του σώματός τους



3.Τη συμπεριφορά τους.
      Συγκεκριμένα:
  • Πέφτοντας σε χειμερία ή θερινή νάρκη
χειμερία νάρκη

θερινή νάρκη

  • Μεταναστεύοντας σε άλλους τόπους με ηπιότερο κλίμα
  • Αντιδρώντας στους κινδύνους


Προσαρμογή των ζώων στο περιβάλλον
Παρουσίαση:Βανέσσα Αντωνίου




                                            ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΣ

ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-(ΚΛΙΚ ΕΔΩ)


Εκπληκτικό βίντεο:Aετός κυνηγά αγριοκάτσικα!!!

ΩΡΕΣ ΜΕ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ- ΠΩΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΟ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΚΛΙΚ
Με τι θα ασχοληθούμε:


  • Πώς περιγράφουμε ένα πρόσωπο
  • Πώς λειτουργεί η γενική πτώση - ΚΛΙΚ

Π Ε Ρ Ι Λ Η Ψ Η

Η συγγραφέας θυμάται με νοσταλγία τις χαρούμενες στιγμές που έζησε στα παιδικά της χρόνια, με κεντρικό πρόσωπο στις αναμνήσεις τη μητέρα της. Περιγράφει την εμφάνισή της, αλλά και τα προτερήματα του χαρακτήρα της. Αναφέρεται σε συγκεκριμένα περιστατικά που την  εντυπωσίασαν. Μιλάει για την αγάπη της μητέρας της για τα λουλούδια, για τις ζωγραφιές που έκανε πάνω στα βότσαλα, για το πόσο αγαπούσε τα λογοτεχνικά βιβλία…

(Το απόσπασμα είναι από το βιβλίο της συγγραφέως Λίτσας Ψαραύτη "ΌΝΕΙΡΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΞΙ")



ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ

Για να περιγράψουμε ένα πρόσωπο είναι απαραίτητο να ακολουθήσουμε μια συγκεκριμένη σειρά:


  • Ποιο είναι το όνομά του και η ηλικία του
  • Με τι ασχολείται και ποια η σχέση μας μαζί του
  • Η εξωτερική του εμφάνιση (Πώς μοιάζει,ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, ύψος, χρώμα μαλλιών και ματιών ή κάποιο στοιχείο που κρίνουμε ξεχωριστό)
  • Το χαρακτήρα,τη συμπεριφορά του,τα ενδιαφέροντα και τις συνήθειές του.
  • Πότε συναντιόμαστε και πώς περνάμε μαζί του.
  • Ξεχωριστά περιστατικά της ζωής του,αν γνωρίζουμε.
  • Σκέψεις και συναισθήματα γι' αυτόν.
  • Τέλος κλείνουμε γράφοντας την άποψη ή τη γνώμη  μας γι΄αυτόν. 
Χρησιμοποιούμε:Ενεστώτα(συνήθως) ρημάτων,επίθετα και επιθετικούς προσδιορισμούς.


Mάνος Χατζιδάκις-Αφιέρωμα:Προσωπογραφία της μητέρας μου.

«Η μητέρα μου είναι γλυκιά και τρυφερή και μ’ αγαπάει. Θα θελε να χε σταματήσει ο χρόνος εκείνη τη στιγμή που μ’ έχει αντίκρυ της και με κοιτάζει. Γνωρίζω εκείνη τη στιγμή καλά, μα δεν  μπορώ ούτε μπορεί να τηνε σταματήσει. Κι έτσι θα μείνει πάντα στη μνήμη μας, ευγενική και τρυφερή να καρτεράει μια δυο στιγμές που πέρασαν, μια δυο στιγμές που έζησα μοναδικά για εκείνη».
«Μα πιο πολύ, η όψη της μητέρας μου, όταν γυρνώ αργά το βράδυ και τη βρίσκω μ’ ένα βιβλίο στο χέρι να προσμένει βουβή, ξαγρυπνισμένη και χλομή». 

Μάνος Χατζιδάκις...


Λίτσα Ψαραύτη

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ -ΕΝΟΤΗΤΑ 10


ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΚΛΙΚ
Στην εισαγωγή του αποσπάσματος καταγράφεται η επιθυμία του Μπακ, του σκύλου ενός χρυσοθήρα για επιστροφή στην πρωτόγονή του κατάσταση, στην άγρια φύση. Έντονα συναισθήματα διατρέχουν το κείμενο, μέσα από ένα συγκινητικό περιστατικό που διαδραματίζεται στον ποταμό, με επικίνδυνους καταρράχτες, κάπου στην Αλάσκα. Πέραν της ομορφιάς που αναδεικνύεται μέσα από τις έντονες περιγραφές και οι οποίες κόβουν την ανάσα, αναδεικνύεται, για άλλη μια φορά, η πίστη, η αφοσίωση και η αυταπάρνηση του σκύλου στο αφεντικό του, χωρίς να λογαριάζει τη ζωή του..................



"Ένας σκύλος σωτήρας" Επαναληπτικές εργασίες κατανόησης κειμένου και ενδεικτικές ασκήσεις Γραμματικής-Συντακτικού - ΚΛΙΚ ΕΔΩ!

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

ΤΡΙΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ - ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ




Η ενότητα με μια ματιά:
  • Η ελληνική Επανάσταση οργανώθηκε από τη Φιλική Εταιρεία.
  • Η Επανάσταση ξεκίνησε από τις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες τον Φεβρουάριο του 1821, με αρχηγό τον Αλ. Υψηλάντη, και σύντομα διαδόθηκε στη Νότια Ελλάδα.
  • Οι επαναστατημένοι Έλληνες πέτυχαν σπουδαίες νίκες εναντίον των Τούρκων, ιδιαίτερα τα πρώτα δύο χρόνια της Επανάστασης.
  • Η Επανάσταση συγκίνησε πολλούς μορφωμένους ανθρώπους σ' όλο τον κόσμο. Δημιουργήθηκε, έτσι, το κίνημα του Φιλελληνισμού.
  • Η Επανάσταση είναι γεμάτη από στιγμές ηρωισμού και αυτοθυσίας. Κατά τη διάρκειά της αναδείχθηκαν σπουδαίοι ήρωες της ελληνικής Ιστορίας.
  • Ταυτόχρονα με τις μάχες, οι Έλληνες φρόντισαν και για την πολιτική οργάνωση τους, πραγματοποιώντας Εθνοσυνελεύσεις και ψηφίζοντας Συντάγματα.
  • Η πορεία της Επανάστασης επηρεάστηκε και από τη στάση των Μεγάλων Δυνάμεων της εποχής, οι οποίες στην αρχή ήταν αρνητικές απέναντι στους Έλληνες, ενώ αργότερα έδειξαν πιο ευνοϊκή διάθεση.
  • Η Επανάσταση έφτασε στο τέλος της το 1830. Η Ελλάδα κέρδισε την ανεξαρτησία της, με περιορισμένα όμως σύνορα.

Μ Ι Κ Ρ Η   Ε Π Α Ν Α Λ Η Ψ Η

"Η Μεγάλη Επανάσταση"- Μέρος Πρώτο:Λύσε το Σταυρόλεξο - ΚΛΙΚ


"Η Μεγάλη Επανάσταση"- Μέρος Δεύτερο:Λύσε το Σταυρόλεξο - ΚΛΙΚ

(Κάνε download, κατέβασε τα σταυρόλεξα, άνοιξε τα αρχεία htm και δοκίμασε τις γνώσεις σου).
Επαναληπτικό - Ενότητα Γ Ιστορίας Στ΄
        ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΔΙΑΣ 8ο Δ.Σ. ΝΑΟΥΣΑΣ


1821-BIG2.jpg

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

ΤΑ ΘΗΛΑΣΤΙΚΑ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΚΛΙΚ




                     ΕΡΓΑΣΙΕΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Εντόπισε το θηλαστικό και σύρε την ετικέτα του (αγγλικά) - ΚΛΙΚ
Κάνε κλικ στην εικόνα και φτιάξε το παζλ που θέλεις - ΚΛΙΚ
Έλεγξε τις γνώσεις σου! (Ανακατεμένη πρόταση-Συμπλήρωση κενών-Αντιστοίχιση-Σταυρόλεξο) ΚΛΙΚ ΕΔΩ

ΤΑ ΘΗΛΑΣΤΙΚΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΗΓΟΡΗ ΖΕΡΒΟ


        

                                       Ελευθέριος Κατσαρός:Ο Κόσμος των Ζώων- Τα Θηλαστικά